BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, February 5, 2011

Kawan : Rasa nak terajang kawan kau yang mengata kau tu.
Aku : (ketawa) Biarlah dia.
Kawan : Kau pernah bahagia, itu lebih penting.
Aku : Bahkan aku sentiasa bahagia.
Kawan : Maksudnya?
Aku : Aku bahagia dengan kehidupan aku, itu lebih penting bagi aku.
Kawan : Ternyata nasib kau lebih baik dari aku.
Aku : Kenapa? Kau pun tengah gembira.
Kawan : Ya, mungkin. Aku dengan yang sekarang ini bersama untuk hilangkan rasa sunyi dia.
Aku : Maksud kau?
Kawan : Kekasih dia sentiasa sibuk dengan kerja, tiada masa untuk dia. Aku ada kelapangan, maka dia pilih aku untuk habiskan masa.
Aku : Kau gila ke apa?
Kawan : Aku suka dia, tapi biarlah. Bila-bila masa aku kena pulangkan dia pada kekasih dia walaupun dia kata dia cinta aku juga.
Aku : Dah tu, kenapa begini?
Kawan : Aku tahu dalam hati dia sentiasa ada wanita itu. Kalau dia kata dia cinta aku sekalipun, mesti bayangan wanita itu masih dalam mata dia.
Aku : Sudahnya kau nak redha sahaja?
Kawan : Kau boleh kuat, kenapa aku tak boleh?
Aku : Benda yang berlaku pada aku lain.
Kawan : Apa sebabnya? Kau tak pernah mahu cakap.
Aku : Biarlah rahsia. 
Kawan : Kau sembunyikan dari dunia, biar semua orang mengata kau dan Arnab selamat?
Aku : Tiada orang yang tahu sebab sebenarnya, maka kau juga tak boleh menebak sesuka hati sahaja.
Kawan : Kau tengok diri sendiri, macam mana aku tak boleh jadikan kau inspirasi?
Aku : Kalau aku jadi inspirasi kau, kau akan gemuk.
Kawan : (ketawa) Gila betul mulut.
Aku : (ketawa) Kau lagi gila. Pertaruhkan perasaan sendiri sebab nak bersama dengan orang yang kau suka.
Kawan : Aku tahu nanti aku bakal ditinggalkan.
Aku : Dah cukup bersedia bila dia hilang dari genggaman?
Kawan : Bahkan aku sedang bermimpi. Dia ada dengan aku sentiasa, tapi jiwa dia pada wanita lain.
Aku : Entah aku patut puji kau atau keji.
Kawan : Aku perampas ke?
Aku : Tak boleh nak kata apa sebab aku sendiri tak jelas dengan situasi.
Kawan : (ketawa) Ini baru Zara yang aku kenal, tidak akan menebak sesuka hati.
Aku : (ketawa) Salah tebak akan ditembak.
Kawan : Ouch!
 

0 comments: